طراحی سایت داینامیک - طراحی وب سایت پویا

طراحی سایت داینامیک یا پویا یکی از تخصصی ترین خدمات شرکت طراحی وب سایت کار است که توسط آخرین تکنولوژی و زبان های برنامه نویسی انجام می شود.

طراحی سایت داینامیک

طراحی سایت داینامیک چیست؟ سایت داینامیک چه تفاوتی با سایت استاتیک دارد؟ چرا باید طراحی وب سایت داینامیک انجام بدهیم؟

طراحی سایت داینامیک یا همان سایت پویا، سایتی که به کارفرما امکانات تغییر و ویرایش مطالب و محتویات داخلی سایت را می دهد و او می تواند بسته به نیاز خودش آن را تغییر دهد. البته تغییر در طراحی سایت داینامیک توسط کارفرما دارای محدودیت هایی و او فقط می تواند محتویات داخلی را مانند بارگذاری محصولات، مطالب داخلی صفحات یا قرار دادن وبلاگ را انجام دهد و اگر قصد تغییر در چیدمان آن را داشته باشد، چون . کدنویسی سایت با او نبوده باید از طراح خود بخواهد که تغییرات اضافه را انجام دهد.

همچین میتوانید مقاله وب سایت داینامیک چیست؟ را مطالعه کنید

حتی اگر کارفرما دانش کدنویسی را داشته باشد، هر تغییر در داخل کد نیازمند صرف وقت زیادی است که باید انجام شود. طراحی وب سایت  داینامیک یکی از تخصصی ترین خدماتی که توسط سایت کار انجام می شود.

تمامی سایت های داینامیک طراحی شده توسط سایت کار دارای پنل مدیریتی خاص است که مدیر سایت به راحتی میتواند مطالب داخلی را مطابق آنچه که تمایل دارد، تغییر دهد.

آیا هنوز هم از سایت های استاتیک استفاده می شود؟

در حال حاضر کمتر وب سایتی به صورت استاتیک وجود دارد. اگر هدف شما فقط معرفی خودتان است و قرار نیست که مطالب آن تغییر کند و البته می توان گفت که شبیه کارت ویزیت است، شما نیازی به سایت داینامیک ندارید. البته اگر به کدنویسی آشنا نباشید، هر تغییری که بعدا قصد انجام را دارید، باید توسط طراح انجام شود.

اما قبل از اینکه فواید و ویژگی های مربوط به سایت داینامیک را بیان نماییم، حتما برای شما سوال پیش آمده است که چرا هنوز بعضی از سایت های به صورت استاتیک هستند.

هزینه طراحی کم، امنیت بالا و حجم کم از فواید سایت استاتیک است که بیشتر سایت ها هنوز به صورت استاتیک است. البته مدیر این وب سایت چون به کدنویسی به آشنا هستند حاضر به تغییر سایت خودبه وب سایت داینامیک نمی باشند. اما مهمترین عیب سایت استاتیک، هزینه بالای از نظر زمانی و مالی می باشد.

آیا در طراحی سایت داینامیک باید سیستم مدیریت محتوا را حتما از صفر طراحی کنیم؟

خیر، شما می توانید برای طراحی سایت های داینامیک از سیستم های مدیریت محتوا آماده مانند جوملا یا وردپرس در مدیریت آن برای کارفرما استفاده کنید و اگر هم قصد ایجاد سیستم مخصوص به خود را دارید، می توانید آن را طراحی کنید وهیچ فرقی بین این دو تا وجود ندارد.

تفاوت طراحی سایت داینامیک با استاتیک چیست؟

  • مدیریت محتوا در سایت داینامیک بهتر است.
  • هزینه نگهداری و به روزسانی بالاتری نسبت استاتیک دارد.
  • دارای قابلیت تعامل کاربران با سایت از طریق فرم های آنلاین
  • امکان جستجوی پیشرفته در وب سایت داینامیک
  • امکان ایجاد هر نوع تغییر در سایت توسط خود کارفرما
  • بالا رفتن سریع رتبه در گوگل با ایجاد محتوای سریع و بلند در سایت های داینامیک
  • استفاده از فناوری های پیشرفته برنامه نویسی و پایگاه داده
  • امنیت بالا و مطمئن

این ها مهمترین تفاوت سایت های داینامیک با استاتیک است.

نکته مهم این است که سایت داینامیک و استاتیک اگر اصول سئو در آن ها به خوبی رعایت شود در رتبه بندی در گوگل تفاوتی ندارند اما چون ایجاد پنل تولید محتوا و دسته بندی در طراحی سایت داینامیک راحت تر است، سرعت رشد رتبه گوگل سایت های داینامیک بالاتر است.

از نظر ظاهری، هیچ تفاوتی بین سایت داینامیک و استاتیک وجود ندارد، فقط تفاوت اصلی آن ها در نوع مدیریت محتوا است.

شرکت سایت کار که متخصص در زمینه طراحی سایت داینامیک است، تمامی وب سایت های داینامیک خود را منطبق با آخرین تکنولوژی های به روز در طراحی انجام می دهد و اکثر وب سایت ها در کلمه کلیدی مرتبط دارای رتبه اول گوگل می باشند.