9 وب سایت عالی که بتوانید ایده UI از آن ها بگیرید

معرفی 9 نمونه وب سایت که طراح UI بتواند با بررسی نمونه کارهای موجود و مقالات آن ها، ایده و الهامی برای کار خود بگیرد.

یک طراح، باید خلاق باشد و همیشه بتواند ایده های خوبی برای کار خود بدهد تا بتواند فعالیت کند؛ اما بعضی اوقات می رسد که طراح UI ممکن است ایده ای نداشته باشد و مجبور است تا با نگاه کردن به نمونه کارهای دیگران یا خواندن مقالات آن ها، بتواند ایده ای بدست بیاورد و به عبارتی دیگر ذهنش را کمی بازتر کند.

سایت های زیادی در دنیا وجود دارد که طراح UI می تواند برای افزایش دانش خود استفاده کند. اگر به دنبال این هستید که طراح قوی باشید، توصیه می شود تا می توانید در این زمینه مطالعه کنید و نمونه کارها و مقالات زیر را بررسی کنید. ما سعی کرده ایم که 9 سایت را به شما معرفی کنیم که با کمک آن ها بتوانید یک طراحی وب سایت حرفه ای را ایجاد نمایید.

9 وبسایت الگو برای طراح UI

1. UI-patterns

در این وب سایت شما می توانید نمونه طرح های UI از طراحان تجربه کاربری متعددی را پیدا کنید. همچنین طرح UI در اندازه های مختلف مخصوصا موبایل که بیشتر از همه مورد نیاز است را به راحتی می توانید مشاهده و الگو برداری نمایید.

2. Mockplus Blog

یکی از بهترین سایت ها که طراحان دنیا از آن به شدت استقبال می کنند. در این سایت شما می توانید انواع مقالات متعددی را در خصوص طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری پیدا کنید؛ البته ممکن است که به شما خیلی آموزش بالایی ندهد اما ایده های خیلی نابی می توانید از مقالات آن بدست بیاورید.

3. Konigi

این سایت بیشتر بر روی طراحی کاربری و  پارادایم طراحی بصری تمرکز می کند.

4. QUINCE: X Patterns Explorer

با استفاده از این اپلیکیشن وب سایت، شما می توانید به منابع و طرح های متعدد UI دسترسی پیدا کنید مانند انتخاب پنل، انتخاب داده و غیره.

5. Inspired UI

یک سایت فوق العاده برای افرادی است که به دنبال نمونه طرح UI برای نسخه موبایل هستند. همچنین می توانید بیش از هزار اسکرین شات اپلیکیشن موبایل را مشاهده کنید.

6. Pattern Tap

یکی از محبوب ترین و معروف ترین سایت بین طراحان UI سراسر دنیا است. در این سایت می توانید مجموعه ای از کامپوننت های رابط کاربری، نمایش گالری و دیگر تنظیماتی که اضافه و کم کردن آن ها برعهده خود کاربر است یعنی انتخاب از پیش تعیین شده ای برای او وجود ندارد. در این سایت می توانید بیش از 7000نمونه کار طراحان دنیا را مشاهده کنید.

7. The UI Pattern Factory

این سایت در واقع کتابخانه ای از طراحی رابط کاربری است. بزرگترین مزیت این سایت، این است که به شما امکان بارگذاری ویدئو پروژه خود را می دهد تا نقص ها و مشکلات را پیدا کرده و رفع نمایید.

8. Pttrns: Mobile design patterns

این سایت یکی از بهترین مجموعه الگوهای طراحی، منابع و اجزای الهام گیرنده در طراحی UI است. فقط تنها راهی که بتوانید از این سایت به خوبی استفاده کنید، داشتن یک فکر باز و خلاق است، پس قبل از استفاده از این سایت، تمامی مشکلات خانوادگی وغیره را دور بریزید و با فراغ بال، از نمونه های این سایت استفاده کنید.

9. Dribbble

این سایت مجموعه ای از سوال و جواب های افراد در خصوص طراحی سایت و خود طراحی است. هر طراح، اسکرین شات پروژه خود را آپلود می کند و شما می توانید در خصوص هر طرح، سوال بپرسید و طراح به سوالات شما نیز پاسخ خواهد داد یا حتی اگر طراح ایرادی هم داشته باشد، بهترین مرجع برای یافتن پاسخ سوال خود است.