تولید محتوای گرافیکی

محتوای گرافیکی به ارائه بصری اطلاعات در یک سند اشاره دارد. که در بازی های ویدیویی، نمایش های تلویزیونی و فیلم ها دیده می شود.

اکنون در سراسر جهان مردم بیشتر زمان خود را  دنیای مجازی سپری می کنند‌. از دلایل مهم این امر، محتوای گرافیکی فضای مجازی است. در این مقاله در مورد تولید این گونه محتواها با هم صحبت خواهیم کرد. هدف سایت کار این است که شما هماهنگ و هم قدم با دنیا با این فضای جذاب آشنا شوید.

چرا محتوای گرافیکی؟

به زبان ساده باید گفت که محتوای گرافیکی در بازی های ویدیویی، نمایش های تلویزیونی و فیلم ها دیده می شود. این محتوای جذاب  باید قوی و کارآمد باشد و باعث افزایش علاقه کاربران به رسانه های اجتماعی شود‌. این امر لایک های بیشتر را به دنبال خواهد داشت و کاربران را ترغیب می کند که نظرات خود را ارائه دهند و حتی در صورت نیاز خرید نمایند‌. در واقع می توان گفت که پیشرفت یا شکست استراتژی و پروژه شما بستگی به این موضوع دارد.  محتواهای بصری علاقه را در کاربران و بازدیدکنندگان افزایش خواهد داد. در کل اطلاعاتی که همراه با تصویر است، ۶۵ درصد بیشتر در خاطر کاربران خواهد ماند. در ادامه می توانید با توضیحات ما این مسئله مهم را یاد بگیرید و قدم به قدم مهارت لازم را به دست بیاورید.

نکات مهم در تولید محتوای گرافیکی

با توصیه های مهمی که در اختیار شما قرار می دهیم، می توانید محتوای گرافیکی را به راحتی تولید کنید. در ادامه نکات مهم را در این زمینه بیان خواهیم نمود. اگر آماده هستید آستین ها را بالا بزنید و با ما باشید‌.

استراتژی مهم استفاده از تصاویر

استفاده از تصاویر از مهم ترین نکات به حساب می آید. اما در نظر داشته باشید که استراتژی رسانه های اجتماعی در مورد تصاویر تفاوت دارد و خاص همان فضا است. خلاقیت شما امری بسیار مهم است اما باید برای این کار با هدف صحیح پیش بروید. یکی از ابزارهای پر اهمیت در تمام برندها و شرکت ها زبان تصویر است. برای رسیدن به این موقعیت باید علاقه مخاطبان خود را مد نظر قرار دهید. محتوای بصری را طوری که آن ها دوست دارند طراحی نمایید. برای موفقیت، محتوا، پالت های رنگی زیبا و سایر تصاویر را در نظر گرفته و طرح خود را شکل دهید. استراتژی‌های خود را با توجه به نوع رسانه تطبیق نمایید‌ زمان سنجی برای ارائه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. باید اوج فعالیت را در آن رسانه در نظر بگیرید و با توجه به آن تصویر را پست کنید.

اهمیت خلاقیت در محتوای گرافیکی

زمان تولید محتوای گرافیکی یک نقطه کانونی برای تصویر خود در نظر بگیرید.‌ بهتر است سوژه خود را در مرکز قرار ندهید. استفاده از نور طبیعی بسیار مهم است. تصاویر تاریک زیاد قابل تشخیص نیستند اما نوردهی زیاد هم وضوح تصویر را خراب می کند. کنتراست را حتما رعایت کنید چرا که تعادل را به وجود می آورد. استفاده از رنگ‌های مکمل می تواند جذابیت زیادی به تصویر بدهد. در کنار آن به سادگی  نیز اهمیت بدهید. ویرایش زیاد و استفاده بیش از حد از فیلتر ها را فراموش کنید‌.

استفاده از منابع رایگان

اگر توان مالی ندارید که برای محتوای گرافیکی خود، از عکاس حرفه ای استفاده نمایید، پس ابزار رایگان را مورد استفاده قرار دهید. در تمام فضاها می توان این منابع را به دست آورد. مثلا قالب های رایگان برای تولید استوری های اینستاگرام را می توان به راحتی مشاهده و استفاده نمود. با جستجو در اینترنت می توانید به این طرح ها دست پیدا کنید.

رعایت حق کپی رایت در ایجاد محتوای گرافیکی

نکته مهمی که باید به شما گوشزد کنیم این است که مسئله کپی رایت را مورد توجه قرار دهید. استفاده نادرست از بعضی منابع می تواند عواقب سنگینی داشته باشد. در کل درباره تصویر و حق کپی آن مطمئن شوید و سپس استفاده نمایید.

اهمیت اندازه تصویر در محتوای گرافیکی

زمان اشتراک گذاری تصویر دقت زیادی به اندازه ها داشته باشید که فاجعه به بار نیاید. استفاده از اندازه های اشتباه یا وضوح پایین بر روی برند شما تاثیر می گذارد. باید نسبت به پلتفرم مورد نظر مشخصات خاص را رعایت کنید تنظیمات دقیق را انجام دهید. برای ایجاد محتوای گرافیکی بالاترین کیفیت را هدف قرار دهید. قبل از انتشار تصویر حتما پیش نمایش را با دقت بررسی نمایید. تصویر را تجزیه و تحلیل نمایید و بهترین ها را در نظر بگیرید.

استفاده از متن در تصویر

اگر قرار است در تصویر از متن استفاده نمایید، سعی کنید خوش سلیقه باشید‌. متن ها باید پررنگ، خوانا، ساده و مختصر باشند‌. به این نکته توجه کنید که باید بین متن و تصویر کنتراست وجود داشته باشد. وجود متن باید خلاقیت شما را نشان دهد نه این که به عکس ابهام دهد. غلط املایی به هیچ عنوان قابل بخشش نیست. دستور زبان را نیز رعایت نمایید. فونت رو خوانایی را در نظر بگیرید. طول خط کوتاه باشد و رنگ مناسب را به کار ببرید.

استفاده از لوگوی برند در محتوای گرافیکی

استفاده از لوگو در زمان اشتراک، ایده بسیار مناسبی و کارآمدی است. بدون لوگو، برند شما فراموش می شود. این لوگو در گوشه تصویر می تواند جلوه خوبی داشته باشد.

استفاده از انیمیشن

استفاده از یک انیمیشن کوچک و خاص می تواند محتوای گرافیکی شما را برجسته تر سازد‌. برای ایجاد چنین محتوایی می توانید در اینترنت جستجو کرده و آموزش ها را مشاهده نمایید.

توضیحات متن جایگزین

این نکته را مد نظر قرار دهید که محتوای گرافیکی شاید برای همه تجربه یکسانی به وجود نیاورد. چرا که افراد مختلفی این محتوا را مشاهده می نمایند. مثلا اکر افرادی با بینایی کم بخواهند محتوای شما را ببینند، شاید به سختی تصویر را درک نمایند. توضیحات متن جایگزین می تواند این درک را برای آن ها راحت تر سازد‌. زیرنویس از این ابزار است‌. افراد ناشنوا نیز می توانند از این زیر نویس استفاده نمایند.

بهینه سازی سئو

محتوای گرافیکی باید برای سئو بهینه سازی شوند‌. تگ‌ کردن و استفاده از کلمات کلیدی اهمیت بسیاری دارند. در اینستاگرام، استفاده از هشتگ اهمیت ویژه ای دارد.

خلاق باشید.

خلاقیت شما، جذابیت را بالا خواهد برد و در نتیجه لایک ها افزایش می یابد. در این صورت کاربران نظرات خود را در مورد پست شما به اشتراک می گذارند. این امر باعث می شود فالوور های جدید نیز ترغیب شوند.

سخن پایانی

در این مقاله نکات مهم در مورد تولید محتوای گرافیکی را بیان نمودیم. شاید این نکات بتوانند راهگشای شما باشد و دریچه موفقیت را به روش شما بگشایند. هدف سایت کار نیز همین است. قصد ما این است که آگاهی شما از فضای مجازی بیشتر شود‌.