11 تا از ترند های بهبود طراحی سایت در سال 2021

در این مقاله به بررسی ۱1 ترند طراحی وب سایت در سال ۲۰۲1 پرداخته‌ایم برای طراحی سایت پر طرفدار و کاربر پسند با سایتکار همراه باشید.

ترند های طراحی سایت

بهبود طراحی سایت، یکی از مواردی است که شما باید هر سال آن را انجام دهید. اگر شما بدانید که در حال حاضر چه چیز هایی در بین کاربران بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد و یا همان ترند است، بهتر می توانید طراحی سایت خود را بهبود بدهید.

همچنین اگر شما به تازگی شروع به طراحی سایت کرده اید، اگر به این نکات که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم در طراحی خود توجه داشته باشید، مطمئن باشید که سایت شما با استقبال بهتری از طرف کاربران روبرو خواهد شد.

در طراحی سایت خود و یا بهبود طراحی سایت همیشه به این نکته توجه داشته باشید که سایت های رقیب شما با گذر زمان در حال بهبود و پیشرفت هستند و بنا بر این اگر می خواهید از آن ها عقب نیفتید، شما هم باید دائما در حال پیشرفت باشید.

پس اگر می خواهید یک طراحی سایت پر طرفدار و کاربر پسند داشته باشید و یا طراحی سایت خود را بهبود ببخشید، در ادامه با ما همراه باشید.

11 ترند طراحی سایت در سال 2021

اضافه کردن حالت تیره و یا همان Dark Mode

حالت تاریک و یا همان Dark Mode، در چند سال اخیر با پیشرفت اندروید، iOS، macOS و ویندوز برای کاربران ایجاد شد و با استقبال بسیار زیادی از طرف مخاطبان روبرو شد.

اولین بار حالت تاریک به طور رسمی و کامل در سال 2020 معرفی شد و به جز مزایای این حالت برای کاربر و دستگاه که شامل کاهش خستگی چشم و کاهش مصرف باتری است، حالت تاریک نمای بسیار زیبا و شیکی ایجاد می کند که هر کاربری را عاشق خود می کند.

چیزی نگذشت که اغلب نرم افزار ها و سایت های مطرح، حالت تیره را نیز اضافه کردند و در حال حاضر بسیاری از اپلیکیشن هایی که ما می شناسیم مانند تمامی نرم افزار های گوگل، اینستاگرام، واتس آپ و مارکت های داخلی نیز از حالت تیره پشتیبانی می کنند.

بنا بر این، ما هم اضافه کردن حالت تاریک به سئو سایت را اولین مورد برای بهبود طراحی سایت می دانیم.

2.طراحی های واقع بینانه

بسته به حوزه فعالیت شما، ممکن است که مخاطب شما از طراحی های با لبه های گرد و بسیار ظریف خسته شده باشند و به دنبال طرح های واقع بینانه تر باشند.

استفاده از عناصر طبیعی در طرح ها و یا طرح هایی که احساسات مخاطب را بر انگیزد، از جمله کار هایی است که می توانید برای این دسته از مخاطبان انجام دهید.

3.استفاده از عناصر سه بعدی در طراحی

گرافیک حجمی و یا همان طراحی های سه بعدی، از جمله طراحی هایی هستند که اگر به درستی استفاده شوند، همیشه مردم عادی را مجذوب خود می کنند. این که یک طراحی با استفاده از عناصر سه بعدی واقع گرایانه تر شود، برای اغلب مخاطبان بسیار لذت بخش است.

البته توجه داشته باشید که گفتیم اگر طراحی ها در جای درست استفاده شوند! برای این موارد شما باید ابتدا مخاطب خود را به خوبی بشناسید و بدانید که خواسته های او از سایت شما چیست.

امروزه به دلیل پیشرفت فن آوری و نرم افزار ها، استفاده از عناصر سه بعدی برای طراحان وب بسیار آسان تر شده است و از طرفی به دلیل افزایش کیفیت، استفاده از آن ها برای مخاطب جذاب تر از گذشته شده است.

پس اگر به فکر بهبود طراحی سایت خود هستید، استفاده از عناصر سه بعدی در سایت خود را فراموش نکنید.

4.استفاده به جا از سایه ها و جزئیات

اگر شما به صورت ظریف و به جا از سایه ها و دیگر جزئیات استفاده کنید، طراحی شما در کاربر بسیار تاثیر گذار خواهد شد. به طور مثال، تصویر زیر نمونه ای از استفاده به جا از سایه است:

وقتی که از سایه ها به درستی استفاده کنید، می توانید در تصویر یک عمق بسیار زیبا ایجاد کنید که کاربر کمی طراحی شما را به شکل سه بعدی می بینید. با اضافه کردن متن، عکس و دیگر جزئیات به طراحی، آن را کامل تر می کنید و یک منظومه بسیار جذاب ایجاد می شود که انگار اجزا به صورت لایه لایه بر روی یکدیگر قرار گرفته اند.

5.استفاده از فتوگرافی در طراحی

فتوگرافی ها، طراحی های بسیار جذابی هستند که در اغلب موارد مخاطبان نیز با آن ارتباط برقرار می کنند و باعث جذب مخاطب می شوند. یک فتوگرافی معنا دار، برای مخاطبان بسیار جذاب خواهد بود.

فتوگرافی های ساده نیز جذابیت خود را دارند و ممکن است که مخاطبان مختلف، تفسیر های مختلفی برای آن ارائه دهند. پس از اضافه کردن فتوگرافی ها به طراحی، شما می توانید با اجزای دیگری مانند عکس های ساده و یا طراحی های دیگر، فتوگرافی را برجسته تر کنید تا بیشتر توسط مخاطب به آن توجه شود.

6.طراحی های ساده

هر چقدر هم که فناوری در طراحی وب پیشرفت کند، در آخر این سادگی است که سایت را کاربر پسند می کند. اگر کمی دقت کنید، طراحی ها در حال رفتن به یک تم و فضای یک رنگ هستند و استفاده از انیمیشن ها در قالب های جدید بسیار کاهش یافته است و در واقع فقط در جایی که نیاز باشد از آن ها استفاده می شود.

توجه داشته باشید که شما معمولا برای این سایتی را ایجاد می کنید که می خواهید با استفاده از آن کالایی را به فروش برسانید و یا این که پیامی را به مخاطب خود منتقل کنید. به همین دلیل است که هر چه که قالب ساده تر باشد، مخاطب راحت تر می تواند اطلاعات مورد نیازش را از آن پیدا کند.

در طراحی های پیچیده، ممکن است که کاربر نتواند اطلاعات مورد نیازش را سریعا پیدا کند و یا این که آن قدر محو تماشای طراحی شود که منظور اصلی اش از ورود به سایت از یادش برود.

پس برای بهبود طراحی سایت خود، عوامل بسیار پیچیده را حذف کنید تا سایت شما کاربر پسند تر شود.

7.استفاده درست از رنگ ها و نور ها

رنگ هایی که اکنون در بسیاری از سایت ها دیده می شود، شامل آبی، بنفش و صورتی هستند. دلیل پر استفاده شدن این رنگ ها این است که آن ها حس آینده و تکنولوژی را به مخاطب القا می کنند.

همچنین رنگ های تیره ای مانند مشکی نیز نشان دهنده نوعی خاص بودن و لوکس بودن است. افراد حرفه از این رنگ ها با توجه به محیط و موضوع سایتی که می سازند استفاده می کنند تا حس بهتری به مخاطب خود القا کنند.

پس برای بهبود طراحی سایت خود، از رنگ ها غافل نشوید زیرا این رنگ ها هستند که به طراحی شما حس و حال و هوای خاصی را وارد می کنند.

8.آسان تر کردن کار مخاطب

در چند سال اخیر، اگر بیشتر دقت کنیم، محتوا ها در حال حرکت از محتوای متنی به ویدئویی هستند و دلیل آن هم این است که کاربران همگی راحت طلب هستند. ویدئو نمونه ای از ابزار هایی است که امروزه به سایت ها اضافه شده است که کار آن ها راحت تر شود.

اگر کمی فکر کنید ،عوامل بسیار زیادی می توانید ایجاد کنید که کار کاربران را آسان تر کنید. به طور مثال، داشتن دامنه کوتاه برای سایت نیز یکی از عواملی است که باعث راحتی کاربر می شود.

در مثالی دیگر، اگر سایت شما یک سایت مقاله محور است، شما باید برای مقاله های خود به خوبی دسته بندی ایجاد کنید و یک سیستم جستجو در سایت ایجاد کنید تا مخاطب بتواند سریعا به هر آن چه که می خواهد برسد.

اگر سایت شما فروشگاهی است، مطمئن باشید که سایت دارای دسته بندی های کافی و کامل است و برای سایت یک سیستم جستجو وجود دارد. همچنین می توانید با قرار دادن فیلتر های مختلف، به جستجوی دقیق تر کاربر کمک کنید. استفاده از ویدئو برای معرفی محصول هم می تواند باعث راحتی کاربر شود.

این ها تنها مثال هایی برای راحت تر کردن کار کاربران است. اگر بیشتر فکر کنید، مطمئنا راه های بسیار زیاد دیگری نیز پیدا خواهید کرد.

9.استفاده از افکت های تصویری در طراحی سایت!

گاهی اوقات و با توجه به موضوع سایت، استفاده از افکت هایی مانند شیشه بخار کرده و یا شیشه یخ زده برای سایت بسیار زیبا می شود و حس بسیار خوبی به کاربران می دهد. خصوصا در سایت های هنری و نمایشگاهی، این افکت ها زیبایی بسیار زیادی به محیط کاربری می دهند.

با تلفیق این افکت ها با تصویر، متن و دیگر عناصر صفحه می توانید به یک طراحی بسیار زیبا برسید.

10.استفاده از عکس های هنری

این مورد نیز برای سایت های هنری و یا سایت های نمایشگاهی بسیار مناسب هستند و می توانید برای بهبودی طراحی سایت از آن ها استفاده کنید. وقتی که می دانید مخاطب شما هنر را دوست دارد و به تصاویر هنری علاقه دارد، استفاده از این عکس ها بسیار اثر گذار می شود.

وقتی که شما یک عکس هنری پر معنا را در سایت خود قرار دهید و مخاطب برای دیدن و متوجه شدن آن در سایت بماند، این خود برای شما در سئو و رتبه سایت تاثیر گذار است.

11.استفاده از بافت های طبیعی در طراحی سایت

اگر کمی در اینترنت جستجو کنیم، سایت های بسیار زیادی را خواهیم دید که همگی از تک رنگ ها و یا ترنسپرنت های بسیار ساده استفاده کرده اند. این طرح ها درست است که بسیار زیبا هستند و کاربر نیز آن ها را دوست دارد، اما اگر شما بتوانید با بافت های طبیعی یک سایت زیبا طراحی کنید، محیط سایت برای مخاطب متفاوت و بسیار زیبا می شود.

بافت های طبیعی آن قدر زیبا و تاثیر گذارند که استفاده زیاد از آن ها حواس مخاطب را درگیر می کند و از موضوع اصلی دور می شود.

جمع بندی مطالب و سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا مواردی که در حال حاضر در بین کاربران بسیار پر طرفدار هستند را برای شما قرار بدهیم تا بتوانید با استفاده از این اطلاعات به بهبود طراحی سایت خود بپردازید. برخی از این موارد به دلیل خاص بودنشان هستند که با استقبال بسیار زیادی روبرو می شوند و برخی از آن ها مانند حالت تیره هم به دلیل این که تازگی دارند بسیار پرطرفدار هستند.

شما می توانید با نظرسنجی از مخاطبان خود، در مورد این که چه چیز هایی را بیشتر دوست دارند، از نظرات آن ها نیز برای طراحی سایت استفاده کنید زیرا در نهایت این کاربران عام هستند که باید طراحی سایت شما را دوست داشته باشند.