6 فریم ورک کاربردی و مفید CSS در طراحی سایت

فریم ورک های CSS برای طراحی سایت که باعث یک طرح حرفه ای می شوند. اموزش این فریم ورک های طراحی سایت در این مقاله داده شده است.

CSS در طراحی سایت

در طراحی سایت فریم ورک یک ساختار واقعی یا ذهنی برای پشتیبانی یا راهنمایی  است که می تواند ساختار را به یک طرح گسترده نماید. فریم ورک روش های کاملی را تعریف می کند و همه گام های مربوط به پروژه های طراحی سایت را دارد. در این مقاله ما قصد داریم در خصوص چند فریم ورک CSS صحبت کنیم که توسط طراحان سایت استفاده می شود. این فریم ورک ها به آن ها در پروژه های طراحی سایت کمک بسیاری می کنند.

فریم ورک های CSS در طراحی سایت

1.Bootstrap framework

یک فریم ورک محبوب برای CSS، HTML و جاوااسکریپت می باشد. همچنین این فریم ورک یک ابزار قدرتمند برای طراحی سایت رسپانسیو می باشد. با استفاده از کدهای طراحی سایت و این فریم ورک، به راحتی و سریع می تواند یک سایت حرفه ای ایجاد کرد.

آموزش فریم ورک بوت استرپ دارای چند بخش جداگانه است که فهم ودرک آن را برای کاربران طراحی سایت آسان کند. این بخش ها شامل ساختار پایه بوت  استرپ، بوت استرپ CSS، کامپوننت لایه بوت استرپ، پلاگین های بوت استرپ می باشد.

اگر به دنبال طراحی سایت رسپانسیو( واکنش گرا) هستید، این فریم ورک بهترین گزینه برای شما می باشد. البته همانطور که متوجه شدید، باید HTML، CSS و جاوااسکریپت را به خوبی بدانید.

2.Material Framework

فریم ورک متریال یکی از پرتقاضا ترین فریم ورک ها بین طراحان سایت است چونکه استفاده موثر از آن آسان است. مزیت اصلی فریم ورک متریال، داشتن یک کتابخانه واقعی CSS است که از آن استفاده می کند هر زمانی که مورد نیاز بود می توان سند و دستورات لازم را برگرداند و آن ها بررسی کرد تا چگونگی کارکردن این دستورات بتوان یاد گرفت.

نکته بعدی یادگیری آسان و سریع عناصر طراحی متریال در طراحی صفحات سایت می باشد که باعث جذب طرفدارای بیشتری شده است.

3.Cascade

این فریم ورک به طراحان سایت این امکان و آزادی را می دهد تا هر مقدار خلاقیتی و تغییراتی که مورد نیازشان در طراحی سایت است را به کار ببرند. همچنین این فریم ورک گزینه های لایه کاربردی و مفیدی را مانند لایه های گرید معنایی، قالب های پایه، طراحی جدول،عناصر پیمایشی، تایپوگرافی و غیره را پیشنهاد می دهد. رویکرد و روش متفاوت Cascade این اجازه را به طراح سایت می دهد تا صفحات سایت با اجرا و کیفیت بالایی برای مرورگرهای مختلف سایت ایجاد کند. برای همین دیگر لازم نیست که طراحان سایت نگران تطابق پذیری کدهایشان با مرورگرهای مختلف باشند.

4.Foundation 3 Framework

یک فریم ورک رسپانسیو برای هر نوع ابزاری که برای طراحی سایت رسپانسیو و اپلیکیشن ها استفاده می شود. اگر به دنبال طراحی سایت هستید که در هر ابزاری به خوبی و کاملا درست نشان داده شود، استفاده از این فریم ورک را توصیه می کنیم. دیگر مزیت های آن شامل خوانا بودن، انعطاف پذیری و ایجاد طراحی سفارشی می باشد.

5.Cocise CSS

یک فریم سبک است که به کاربرانش اجازه دسترسی به خصوصیات توسعه را می دهد. Cocise براساس قواعد CSS شی گرایی طراحی شده است و با قابلیت هایی که دارد به کاربران اجازه طراحی سایت کاملا سفارشی را می دهد. این فریم ورک یک محیطی را ایجاد می کند که دیگر نیازی به اضافه کردن استایل های اضافی نیست و از این رو فضای بیشتری را برای ساخت مهیا می سازد.

6.Semantic UI Framework

یک فریم ورک ایجاد شده با زبان های طبیعی که به طراح سایت و برنامه نویس این امکان را می دهد تا یک زبان را برای به اشتراک گذاری UI ایجاد کنند. همچنین شما می توانید خصوصیات جالبی مانند تنظیم عناصر، انیمیشن های سه بعدی را در آن مشاهده کنید. یکی از خصوصیات جالب این فریم ورک که می توان در طراحی سایت از آن استفاده کرد، ایجاد کامپوننت های مختلف UI با خروجی های عیب زدایی زمان واقعی است.