طراحی وب سایت – چگونگی انتخاب عکس حرفه ای

یکی از نگرانی و دغدغه های طراحان وب سایت، چگونگی استفاده از عکس در طراحی وب سایت است.عکس ها در طراحی وب سایت عامل مهمی در جذب ترافیک دارند

چگونگی استفاده از عکس در طراحی وب سایت، یکی از نگرانی و دغدغه های طراحان وب سایت  است. هیچ شکی نیست که عکس ها ابزار قدرتمندی برای نمایش محتوای یک وب سایت در قالب گرافیک است و باعث ایجاد یک روحیه کاربردی در طراحی سایت می گردد. هر چه عکس هایی که شما استفاده می کنید ساده تر باشد، میزان تاثیرپذیری محتوا و محصولات وب سایت روی کاربر بیشتر است. در این مقاله ما قصد داریم که نکات عملی استفاده از عکس را در طراحی وب سایت بیان کنیم.

طراحی وب سایت – چگونگی انتخاب عکس حرفه ای

چگونگی استفاده از عکس در طراحی وب سایت

موضوع های کپی رایت مرتبط با عکس

در طراحی وب سایت هنگام تولید محتوا، شما نیاز به عکس های دارید که مرتبط با مطالب باشد تا بتوانید منظور را کاربر به راحتی انتقال دهید. منابع متعددی برای دریافت عکس برای وب سایت وجود دارد. یکی از محبوب ترین منابع، جستجو در بخش عکس گوگل است.

اگرچه موتورهای جستجو می توانند یک منبع خوبی برای پیدا کردن عکس باشند، اما در هنگام استفاده باید خیلی مراقب باشید. بعضی از عکس هایی که شما استفاده می کنید، قابل استفاده نمی باشند. بعضی از عکس ها کاملا متعلق به یک وب سایت هستند و شما نمی توانید آن ها را استفاده کنید. برای مثال اکثر عکس هایی که در اسلاید شو وب سایت ها قرار میگیرند، اختصاصی است و آرم و علائم شرکت مربوطه برروی آن عکس ها قرار گرفته است. خب اگر شما بخواهید که از این عکس ها استفاده کنید باید آرم ها را حذف کرده یا تغییراتی را روی آن اعمال کنید. بعضی اوقات این تغییرات باعث تغییر کلی عکس می گردد.

چه مواردی را باید در مورد عکس در طراحی وب سایت رعایت کنیم

1.روش جستجوی خود را بهینه کنید و عکس هایی را انتخاب کنید که محدودیتی در انتخاب آن ها نداشته باشید.

2.به جای استفاده از عکس، می توانید از آیکون هایی استفاده کنید که استفاده از آن ها مشکلی نداشته باشد. توصیه می شود که در طراحی وب سایت از عکس های اختصاصی بیشتری استفاده کنید.

3.اگر به دلیلی نتوانستید عکس مرتبط با وب سایت خود را پیدا کنید، بهتر است که آن عکس را خودتان طراحی کنید یا از آژانس های طراحی گرافیک بخواهید که برای شما یک عکس مناسب را طراحی کنند.

انواع عکس در طراحی وب سایت

تنها در صورتی می توانید عکس های باکیفیت تولید کنید که خود شرکت شما در زمینه طراحی گرافیک فعالیت کنید، در غیر اینصورت باید عکس را با جستجو در موتورهای جستجو پیدا کنید یا اینکه از یک نفر بخواهید آن را به صورت حرفه و اختصاصی برای شما طراحی کند. اگر خودتان هم بخواهید عکس را طراحی یا ویرایش کنید، ابزارهای زیادی وجود دارد مانند فتوشاپ یا اسکچ.

فتوشاپ یکی از قدرتمند ترین ابزارهای ویرایش عکس است که قابلیت و کاربردهای وسیعی در تولید گرافیک دارد.

در طراحی وبسایت رایج ترین نوع عکس هایی که طراحان گرافیک استفاده کنند، عبارت است از:

•عکس های گرفته شده

•آیکن

•عکس هایی با حالت انیمیشنی

•عکس های هنرمندانه

درحالی که به کار بردن هر کدام از این عکس ها به نوع کاربرد وب سایت بستگی دارد اما اگر در نمی دانستید که کدام عکس را به کار ببرید، توصیه می شود که از عکس های انیمیشنی استفاده کنید.