طراحی حرفه ای سایت با بهینه سازی عکس های JPEG

طراحی حرفه ای سایت با به کاربردن تکنیک های برای بهینه سازی عکس های JPEG که می تواند باعث کاهش اندازه و حفظ کیفیت عکس گردد.

طراحی حرفه ای سایت

اگر به دنبال طراحی حرفه ای سایت هستید، باید نکات زیادی را بدانید و رعایت کنید. یکی از نکاتی که هر طراح حرفه ای سایت باید بداند، استفاده از عکس ها می باشد. همانطور که می دانید اگر کدنویسی سایت شما به درستی نوشته شود و از رابط کاربری خود برخوردار باشد اما اگر عکس های آن دارای کیفیت مناسبی نباشد، می تواند در طراحی حرفه ای سایت شما اثر نامطلوبی بگذارد و حتی باعث ترک کاربر به دلیل عدم ارتبط صحیح شود. برای همین خیلی مهم است که از عکس های مناسب در طراحی سایت خود استفاده کنید و آن ها را بشناسید.

در طراحی حرفه ای سایت، بیشترین نوع فرمت استفاده عکس، JPEG می باشد. نوع فرمت خام مانند PNG، انتخاب خوبی برای استفاده در طراحی سایت نمی باشد. فرمت JPEG می تواند باعث تولید عکس های فشرده و با کیفیت بهتری گردد.

همانطور که می دانید یکی از ملاک های طراحی حرفه ای سایت، زمان بارگذاری سایت گردد. نوع فرمت JPEG باعث کاهش این زمان می گردد.

در این مقاله آموزشی طراحی سایت، ما میخواهیم تکنیک های بهینه سازی عکس های JPEG را بیان کنیم که می تواند در حرفه ای تر شدن سایت شما کمک زیادی کند.

تکنیک های بهینه سازی عکس های JPEG در طراحی حرفه ای سایت

تفاوت بین فشرده سازی و کیفیت عکس چیست؟

فشرده سازی عکس نسبت معکوسی با کیفیت آن دارد. فشرده سازی به معنای جابجایی در پیکسل است و این می تواند بر کیفیت کلی عکس اثر نامطلوبی بگذارد، هر چند که حجم آن کاهش میابد.

این مساله برای تمامی نوع عکس ها صدق می کند اما برای عکس هایی با فرمت JPEG می توانیم، میتوانیم تکنیک هایی به کار ببریم که هم حجم عکس را کاهش دهد و هم کیفیت آن دستخوش تغییر نشود. هدف شما طراحی حرفه ای سایت است، پس باید به تمامی نکات ریز دقت کنید.

در اینجا ما سه تکنیک کاربردی برای فشرده سازی عکس های JPEG بدون کاهش کیفیت را بررسی می کنیم.

1.یک مدل گرافیکی را برنامه ریزی کنید

عکس هایی که شما در پایگاه داده سایت ذخیره کرده اید هر کدام دارای اندازه های  متفاوتی می باشند و مسلمات کیفیتی  که شما عکس ها را در پایگاه داده مشاهده می کنید با کیفتی که در سایت می بینید، متفاوت است. امروزه کاربران سایت ها را می توانند در ابزارهای مختلفی مانند گوشی و تبلت ببینند، پس خیلی مهم است که سرعت بارگذاری سایت در این ابزارها بالا باشد.

برای اینکه بتوانید این مساله را راحت تر مدیریت کنید، بهتر است که از یک مدل گرافیکی استفاده کنید که با تمامی ابزارها همخوانی داشته باشد. شما هر عکسی که در این مدل گرافیکی قرار می دهید، علاوه براینکه حجم آن کاهش میابد، کیفیت آن دستخوش تغییر نمی شود.

البته در فتوشاپ گزنیه ای وجود دارد به نام save for web  که می توانید در آن علاوه برایجاد یک مدل گرافیکی، عکس با حجم کمتر اما بدون تغییر کیفیت ذخیره نمایید.

بهینه سازی گرید های 8-پیکسل

این یک تکنیک بهینه سازی عکس های JPEG محبوب در طراحی حرفه ای سایت می باشد. چونکه عکس های JPEG دارای بلاک های 8*8 پیکسل هستند، اگر هم کیفیت آن ها را کاهش دهید هیچ مشکلی در نمایش آن ها به وجود نمی آید.

در این تکنیک عکس ها به بلاک 8*8 تیکه می شوند و هر بلاک به صورت تکی بهینه می گردد. بسیاری از ابزارهای پیشرفته از این تکنیک پیشیبانی می کنند. البته این تکنیک انتخابی است اما اگر به درستی استفاده شود، می تواند باعث کاهش حجم عکس ها بدون کاهش کیفیت گردد. همانطور که بیان کردیم، یکی از عوامل مهم در طراحی حرفه ای سایت کاهش زمان بازگذاری می باشد.

به صورت 100% ذخیره ننمایید

بدترین نوع عکس های JPEG ، آنهایی هستند که با کیفیت 100درصد ذخیره شوند. این عکس ها شاید از نظر کیفیت خیلی بالا باشند اما از نظر اندازه حتی از یک فایل ساده بیشتر هستند. توصیه می شود که عکس ها خود با کیفیت کمتر از حتی 90 درصد یا با انتخاب گزینه نوع کیفیت انتخابی، ذخیره کنید. همانطور که گفته شد برای تنظیم این موارد، می توانید از گزینه "Save for web" استفاده کنید. چون در خیلی از عکس ها لازم نیست که بهترین کیفیت را انتخاب کنید، حتی با انتخاب کیفیت پایین تر هیچ مشکلی از نظر دید در سایت وجود ندارد. باز هم تاکید می کنیم که در طراحی حرفه ای سایت خیلی مهم است که به عکس های که قرار میدهید دقت لازم را نمایید.