بررسی اهمیت چگالی کلمات کلیدی در محتوا برای سئو

چگالی کلمات کلیدی چیست؟ چگالی کلمه کلیدی بیانگر آن است که یک کلمه جستجو چند مرتبه در متن نسبت به تعداد کل کلمات آن نمایان می شود.

چگالی کلمات کلیدی در محتوا به ما نشان می دهد که آن عبارت نسبت به کل کلمات موجود در متن چند بار تکرار شده است. این مبحث اهمیت زیادی در سئو دارد چرا که استفاده درست از کلمات کلیدی باعث افزایش رتبه و پیشرفت سایت خواهد شد. پس با دقت هر چه بیشتر مقاله نگارش شده سایت کار را  مطالعه بفرمایید و از طریق مشاوره با کارشناسان ما کلیه سوالات ذهنی خود را مطرح نمایید. این سایت برای آگاهی بیشتر شما تلاش خواهد کرد.

چگالی کلمات کلیدی چیست؟

با توجه به توضیحی که درباره چگالی کلمات کلیدی درتولید محتوا داده شد، مثالی نیز برای توجه بیشتر شما ارائه می شود. فرض کنید که شما در یک متن صد کلمه ای، ده بار از کلمه کلیدی استفاده کرده اید، در این صورت چکالی کلمه کلیدی در محتوا ده درصد می باشد‌. در صورتی که کلمه کلیدی در یک وب سایت مرتب تکرار شود، موتورهای جستجو رتبه وب سایت را کاهش می دهند و در نتایج جستجو پایین تر می روند.

دلیل اهمیت چگالی کلمات کلیدی در محتوا برای سئو

چگالی کلمات کلیدی در محتوا به این دلیل برای سئو مهم است که گوگل سعی می کند که جستجوی کاربران را با بهترین سایت ها مطابقت دهد‌. در واقع بهترین سایت ها در اختیار کاربران و بازدیدکنندگان قرار می گیرد. از این رو گوگل باید بداند که محتوای وب سایت شما در چه زمینه ای است. به همین دلیل است که شما هنگام تولید محتوا باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده نمایید‌‌. تکرار زیاد عبارات کلیدی برای کاربران اصلا خوشایند نیست و این نکته را همیشه باید در نظر بگیرید و رعایت نمایید. گوگل همیشه دوست دارد بهترین محتوا را از نظر ارتباط با کاربران و خوانایی در اختیار آن ها قرار دهد، پس استفاده نادرست از عبارت های کلیدی تاثیر منفی در رتبه بندی شما خواهد داشت.

آیا بررسی چگالی کلمات کلیدی در محتوا اهمیت دارد؟

گفتنی است که بررسی چگالی کلمات کلیدی در محتوا نشان می دهد که آیا استفاده از کلمات کلیدی درست و در جای خود است و از نظر تعداد مناسب می باشد. حتی گوگل تشخیص می دهد که شما کلمه کلیدی را در متن خود به کار نبرده اید.‌ یک نکته را باید ذکر کنیم که اهمیت ویژه ای دارد. استفاده از عبارت های کلیدی طولانی کار شما را سخت خواهد کرد چرا که استفاده متعدد از آن در متن مشکل خواهد بود. پس سعی کنید کلمه کلیدی کوتاه تر را به کار ببرید. در واقع با این کار می‌توانید آن گلوله سبز را به دست بیاورید. این را بدانید که برای رسیدن به گلوله سبز، بهتر است تراکم و چگالی کلمات کلیدی در متن شما حدود ۰.۵ تا ۳ درصد باشد.

نحوه بهبود تراکم عبارت های کلیدی

در صورت کم بودن چگالی کلمات کلیدی در محتوا، حتما باید از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید تا به حد نرمال برسد‌. با بررسی محتوای خود  می توانید کلمات کلیدی را در جای مناسب به کار ببرید. اما در شرایطی که به تعداد زیاد از عبارت کلیدی خود استفاده نموده اید، تراکم را بالا برده اید و این مسئله می تواند به ضرر شما باشد. در این صورت امکان دارد گوگل متن شما را هرزنامه تشخیص دهد و مطمئن باشید که با این کار آسیب جدی به سایت خود خواهید زد. برای جلوگیری از تکرار می توانید عبارت های مترادف با کلمه کلیدی را پیدا کرده و آن ها را به کار ببرید. اما مراقب باشید که از عبارت های مترادف نیز زیاد استفاده نفرمایید. در صورتی که چگالی کلمات کلیدی در محتوا دقیق و مناسب نباشد شما با گلوله قرمز مواجه می شوید. سعی کنید با بهبود وضعیت چگالی کلمات کلیدی در محتوا در صفحات اول گوگل قرار بگیرید و با این کار سایت خود را به همه نشان دهید.

سخن پایانی

برای صغود رتبه سایت خود باید در مورد چگالی کلمات کلیدی در محتوا اطلاعات مفیدی داشته باشید، چرا که اهمیت ویژه ای دارد. از این رو پیشنهاد می کنیم که متن این مقاله را با دقت مطالعه کنید. سایت کار همیشه با شما می ماند و در تمام زمینه ها راهکار درستی را در اختیار شما قرار می دهد. پشتیبانی و خدمات ما همیشه و در همه ساعت ها به شما ارائه خواهد شد. فقط کافی است سایت ما را دنبال نمایید.