توضیحات متا چیست؟

توضیحات متا یک تگ HTML است که با استفاده از این متا اطلاعات، وب مسترها می توانند خلاصه ای از محتوا و کیفیت صفحه وب را ترسیم کنند.

بهینه سازی توضیحات متا وب سایت را می توان یکی از اصول صعود و بهتر دیده شدن آن دانست و باعث می شود که ترافیک به سمت آن افزایش چشمگیری پیدا کند. سایت کار همچون همیشه موضوعات مهم‌ را مورد بررسی قرار می دهد و به آگاهی شما کمک زیادی می کند. شما با مطالعه مطالب نگارش شده در سایت ما قادر خواهید بود مدیریت مناسبی بر سایت خود داشته باشید.

درباره توضیحات متا چه می دانید؟

با بهینه سازی توضیحات متا وب سایت، کمک زیادی به پیشرفت سایت می شود چرا که توضیحات متا عنصر HTML است و به طور خلاصه نمایی از وب سایت را نشان می دهد. زمانی که شما یک سایت را در موتور جستجو مشاهده می کنید، می توانید با خواندن توضیحات متا از محتوای سایت مطلع شوید‌. از این رو می توانید تصمیم بگیرید که وارد آن سایت شوید یا نه. این توضیح می تواند بر توانایی صفحه برای رتبه بندی تاثیر زیادی داشته باشد. همین پاراگراف کوتاه می تواند برای سایت و مدیر آن جنبه تبلیغ  داشته باشد و همچنین کاربران را هم‌ با محتوای کلی سایت آشنا می سازد. بنابراین برای نوشتن این مطلب باید تلاش کنید و متنی جذاب ارائه دهید.

شیوه بهینه سازی توضیحات متا وب سایت

برای بهینه سازی توضیحات متا وب سایت راهکارهایی در اختیار شما قرار می دهیم. این مطالب ارزنده به سایت شما جان تازه ای می بخشد و‌ باعث پیشرفت آن می شود. می توان گفت که توضیحات متا جنبه یک پیام تبلیغاتی را خواهد داشت. این پاراگراف با قدرت خود کاربران را از SERP به سمت سایت می کشاند. از این رو بخشی بسیار مهم و قابل مشاهده از بازاریابی جستجو به حساب می آید. در توضیحات متا باید کلمات کلیدی به کار برده شود و کاملا طبیعی نوشته شود. این جملات حکم تبلیغ برای شما دارد. توضیحات متا را تکرار نکنید و باید با سایت کاملا مرتبط باشد.

ویژگی های مهم برای بهینه سازی توضیحات متا وب سایت

در این قسمت از دانشنامه برای بهینه سازی توضیحات متا وب سایت راهکارها و ویژگی هایی برای شما بیان می کنیم. این لیست شما را در راه نگارش توضیحات متا کمک زیادی خواهد کرد.

تعداد محدود کاراکترها

طول جمله ها بستگی به پیام شما دارد. شما باید در جملاتی کوتاه و سریع پیام اختصاصی خود را بیان کنید و از کلمات اضافه پرهیز نمایید. بهتر است کاراکترها بین ۱۲۰ تا ۱۵۶ باشد یعنی بهترین گزینه رو حالت برای توضیحات متا این است که آن را کوتاه بنویسید.

از توضیحات کسل کننده اجتناب کنید.

برای بهینه سازی توضیحات متا وب سایت باید به کاربران خود انگیزه بدهید و این مسئله را سرلوحه کار خود قرار دهید. توضیحات شما به هیچ عنوان نباید کسل کننده، رمزآلود و غیر قابل فهم باشد. در واقع کاربران باید از طریق این عبارت ها بدانند که قرار است در سایت شما چه چیزی را پیدا کنند.

متا حالت فراخوان داشته باشد.

اگر سایت فروش محصولات دارید باید از طریق متا آن را نشان دهید و بازدیدکنندگان را ترغیب کنید. عبارت هایی مثل « محصول جدید ما دقیقا چیزی است که شما می خواهید» یا « اطلاعات بیشتر» « بیشتر بیاموزید» « هم اکنون دریافت کنید» و دیگر موارد می تواند آن ها را مجذوب نماید.

استفاده از کلمات کلیدی

یکی از راهکارها برای بهینه سازی توضیحات متا وب سایت استفاده از کلمات کلیدی مناسب است. اگر این کلمه با کلمه کلیدی متن همخوانی داشته باشد، گوگل تمایل بیشتری برای استفاده خواهد داشت. از این رو لینک سایت شما بسیار جذاب تر می شود‌.

نشان دادن مشخصات محصول

اگر در سایت یا فروشگاه خود محصولی برای فروش دارید، تمرکز بر خصوصیات آن می تواند گزینه خوبی برای توضیحات متا باشد.

تطابق توضیح متا با محتوای سایت

این مسئله بسیار اهمیت دارد. گوگل این تطابق را تشخیص می دهد و متوجه می شود که آیا قصد فریب کاربران‌ را دارید یا نه. در صورت مشاهده فریبکاری شما را جریمه خواهد کرد. از این طریق اعتماد مردم به شما به شدت کاهش می یابد. پس به تطابق آن حتما اهمیت بدهید.

سخن پایانی

برای بهینه سازی توضیحات متا وب سایت راهکارهایی برای شما ارائه شد که مطمئنا با رعایت آن ها می توانید سایت خود را در رتبه بندی بسیار خوبی قرار دهید. با این کار گوگل شما را به همه نشان خواهد داد و ترافیک سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. سایت کار با گروه متخصص خود و مشاوران مجرب همیشه آماده پاسخگویی به سوالات شما و خدمات رسانی می باشد. با مراجعه به سایت ما دیگر مشکل و سوالی برای شما باقی نخواهد ماند‌.