طراحی سایت واکنشگرا و نقش آن در سئو وب سایت

طراحی سایت واکنشگرا تاثیر بسیار زیادی بر روی سئو وب سایت دارد و امروزه توجه به بهینه سازی سایت در موبایل اهمیت فراوانی دارد

طراحی سایت واکنشگرا می تواند تاثیر زیادی در سئو داشته باشد. در واقع برای سئو نباید تنها تمرکز بر روی دسکتاپ اهمیت داشته باشد، بلکه باید بر روی نسخه های موبایل نیز تمرکز کند. آگاهی از این موضوع اهمیت ویژه ای دارد چرا که همگی برای کارهای اینترنتی خود از گوشی استفاده می کنیم. پس مطالعه این مقاله از سایت کار را توصیه می کنیم چون توضیحات ارزنده ای در آن به نگارش در آمده است.

چرا طراحی سایت واکنشگرا مهم است؟

دلیل اهمیت طراحی سایت ریسپانسو ارتباط مستقیم با تغییرات همیشگی اینترنت دارد. استفاده از اینترنت توسط گوشی های هوشمند مدت هاست که پیشی گرفته است و دسکتاپ را در رتبه بعد از خود قرار داده است. اصولا چشم انداز آنلاین به سمت وب سایت های سازگار با موبایل پیش رفته است. چرا که مدیران سایت در هر زمان و مکان جغرافیایی که باشند میتوانند بر روی کار خود تمرکز کنند. از آن جایی که گوگل کلا کاربرمحور است، برای راحتی حال آن ها وب متمرکز بر موبایل را طراحی کرده است و این مژده را به کاربران خود داده است. این نکته را به سئوکاران بگوییم که نگاه خود را به سمت وب سایت بهینه شده برای تلفن های همراه متمرکز کنید، مورد تایید گوگل خواهید بود. گفتنی است که یک وب سایت بهینه شده برای موبایل همگام با طراحی واکنشگرا می باشد.

ذکر دلایل اهمیت طراحی سایت واکنشگرا

در این قسمت از مقاله قصد داریم چند دلیل برای اهمیت طراحی سایت واکنشگرا اعلام نماییم. علاوه بر دلایل ذکر شده در قسمت های قبل نکات بیشتری را قرار است عنوان نماییم.

قابلیت استفاده از سایت

مدت زمانی که کاربران در سایت شما می‌مانند و از آن استفاده می‌کنند، از نظر گوگل برای تعیین کیفیت و ارزش آن سایت اهمیت زیادی دارد. حالا به این نکته فکر کنید که طراحی سایت واکنشگرا را برای خود انجام داده اید. کاربران به راحتی می توانند از سایت استفاده کنند و زمان بیشتری را در آن بگذرانند. چرا که همیشه و در همه حال گوشی خود را به همراه دارند. از این رو به صورت مکرر بازدیدکنندگان به سایت شما مراجعه می کنند و تعداد کاربران افزایش خواهد یافت. با این طراحی تجربه عالی برای کاربران خواهد بود و این خود منجر به پاداش ها و رتبه های بالاتر از سمت گوگل خواهد شد. نظرات مثبت کاربران، ترافیک زیاد و جستجوهای مارک دار تاثیر زیادی در رتبه وب سایت شما دارند.

زمان بارگذاری صفحه سایت

یکی از نکاتی که گوگل تاکید زیادی بر روی آن دارد، زمان بارگذاری سایت است. به بیان دیگر هر چه سرعت سایت بالاتر باشد، رتبه بندی شما بهتر خواهد شد. تاکید ما این است که در زمان طراحی سایت واکنشگرا، حتما آن را با بیشترین سرعت بارگذاری نمایید چرا که این امر به صعود رتبه شما کمک شایانی خواهد کرد. سایت هایی که برای گوشی طراحی می شوند باید روی سرعت زیاد کار کنند چون تجربه مثبتی برای کاربران به وجود می‌آید و روی رتبه تاثیر مستقیم دارد.

نرخ پرش و رابطه آن با طراحی سایت واکنشگرا

نرخ پرش زمانی به وجود می آید که کاربران به محض ورود به سایت، با نارضایتی به سرعت از آن خارج شوند یا مدت بسیار کوتاهی در سایت بمانند. این امر از نظر گوگل بسیار مهم است و این مدت زمان را هنگام رتبه بندی سایت در نظر می گیرد. گفتنی است که اگر نرخ پرش در سایت شما بالا باشد، تاثیر بدی در رتبه بندی سایت خواهد داشت. در کنار محتوای خوب، طراحی سایت هم‌ باید به گونه ای باشد که کاربران را به خود جذب نمایند. طراحی این قدر اهمیت دارد که حتی در بعضی مواقع با وجود محتوای خوب، اما طراحی ضعیف، کاربران سایت را ترک خواهند کرد. داشتن طراحی سایت واکنشگرا همراه با جذابیت کاربرپسند کمک زیادی به بهبود سایت خواهد کرد.

محتوای تکراری سایت

محتوای تکراری موضوعی است که در طراحی سایت واکنشگرا، اهمیت زیادی دارد. در واقع محتوای تکراری ضربه شدیدی به سایت می زند و نتیجه آن رسیدن‌ به رتبه پایین است.

سخن پایانی

با نکات گفته شده در این مقاله اهمیت طراحی سایت واکنشگرا را بهتر متوجه شده اید. از این رو هنگام طراحی سایت این مسئله را مد نظر داشته باشید. سایت کار برای بهبود موقعیت کاری و موفقیت سایت شما، مقاله های متعددی در زمینه های مختلف به نگارش در آورده است. حضور در سایت ما و مطالعه مطالب ارزنده، آگاهی شما را بالا می‌برد و این برای ما مایه افتخار است.