یک متخصص سئو چگونه باعث ارتقا وبسایت می‌شود؟

در این مقاله اموزشی تکنیک هایی که یک متخصص سئو انجام می دهد و باعث بهبود فروش وب سایت شما می شود را معرفنی نموده ایم. پس با سایت کار همراه باشید.

متخصص سئو

متخصص سئو کیست؟ سئو فرایند بهینه سازی محتوای وبسایت برای موتورهای جستجو می باشد. هر المانی که در سایت شما حضور دارد برای موتورهای جستجو و جذب ترافیک بیشتر، تاثیر دارد و متخصص سئو کسی است که با تکیه بر دانش فنی می تواند این مسیر را برای وبسایت ها هموار می کند. اگر می خواهید رتبه و رنکینگ وبسایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل بالاتر رود یک متخصص سئو می تواند به شما کمک کند. اما چگونه؟

در این مقاله به شما 3 کاری که متخصصین سئو در آن خبره هستند و تمام ابزارهای لازم برای آن را می شناسند و می دانند چگونه از آن ها استفاده کنند را معرفی خواهیم کرد.

آنها می دانند چگونه کلیدواژه های مهم را پیدا کنند و از آن استفاده کنند

سئو با تحقیق کلیدواژه شروع می شود. وقتی مشتریان و یا مخاطبان کلمات یا عبارت هایی را در گوگل سرچ می کنند نتایجی که برای آن ها نمایش داده می شود متناسب با همان کلیدواژه ها است و وبسایت هایی که از این کلیدواژه ها در محتوای خود استفاده کرده باشند در نتایج جستجو نمایش داده می شوند. به طور مثال وقتی وبسایت شما در مورد «لوازم جانبی گوشی» باشد مطمئنا مطالب مرتبط با ماشین و یا تجهیزات مکانیکی و مسائل پزشکی ربطی به وبسایت شما ندارند و مسلما در نتایج مرتبط با آن ها نمایش داده نمی شوید.

کاری که یک متخصص سئو انجام می دهد این است که کلیدواژه های مرتبط با کسب و کار و وبسایت شما را شناسایی می کند. این کار از طریق ابزارهای خاصی انجام می شود و میزان اهمیت هر کلیدواژه و مواردی از این دست به طور کامل بررسی می شوند. اما این کلیدواژه ها در کجا باید استفاده شوند؟ در مطالب وبلاگ؟ در دسته بندی محصولات؟ در توضیح محصول؟ در صفحه ی اصلی؟ کجا؟

اینکه چگونه و به چه شکلی از این کلیدواژه ها استفاده شود نیز بر عهده ی متخصص سئو می باشد. در تیتر اصلی؟ در هدینگ ها و یا ساب هدینگ ها؟ در متن اصلی؟ و یا هر جایی که لازم باشد و میزان تکرار و درصد کلیدواژه نیز توسط متخصص سئو تعیین می شود.

شما به یک متخصص سئو نیاز دارید تا وبسایت شما را با کلیدواژه های لازم تغذیه کند تا کاربران به راحتی شما را پیدا کنند.

متخصصین سئو کانال های توزیع محتوای وبسایت را می شناسند

بعد از اینکه محتوا توسط تولید کنندگان محتوا تولید شد و بر روی وبسایت قرار گرفت حالا مجددا نوبت سئوکار است تا این محتوا در مسیرهای درستی به دست کاربران و مخاطبان و مشتریان برسد. این مسیرها شامل ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی و هر کانال دیگری که کاربران در آن حضور دارند می شوند. اما هر کدام از این مسیرها به استراتژی خاصی نیاز دارد تا بهتر دیده شود. یک متخصص سئو با علم به این موارد برای هر مسیر و یا کانال یک استراتژی در نظر می گیرد تا بهترین نتیجه را بگیرد.

هر چه میزان توزیع و به اشتراک گذاری محتوای وبسایت شما در کانال های مختلف بیشتر باشد مطمئنا ترافیک شما بالاتر می رود و در رتبه بندی کلی وبسایت شما نیز تاثیر مثبت دارد.

 الگوریتم های گوگل را می شناسند و می دانند چگونه از آن ها استفاده کنند

الگوریتم های گوگل و سایر موتورهای جستجو هر بار تغییر می کنند و این تغییرات باعث می شود تا نتایج جستجو دستخوش تغییراتی شود. مطالعه ی کامل الگوریتم های گوگل و نحوه ی استفاده و بهره برداری از آن کاری است که متخصصین سئو انجام می دهند. این الگوریتم ها شامل سرعت سایت، تعداد و کیفیت بک لینک ها، بهینه سازی تصاویر، بهینه سازی محصولات، طراحی تجربه ی کاربری سایت و کیفیت کدها و … می شود که یک سئوکار با شناسایی و تشخیص مشکلات سعی در برطرف کردن این مشکلات می کند.

اینکه کدام وبسایت ها به شما لینک بدهند و این لینک ها چه کیفیتی دارند را سئوکارها تشخیص می دهند و می دانند چگونه از وبسایت ها بک لینک بگیرند. لینک های داخلی را رصد می کنند تا ترافیک وبسایت را به صورت کنترل شده در دست داشته باشند. لینک های شکسته را درست می کنند و سرعت سایت را زیرنظر دارند تا مشکلات ناشی از آن را حل و فصل کنند.

متخصصین سئو ابزارهای آنالیز و تحلیل عملکرد وبسایت را می شناسند و می دانند چگونه از کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس و … استفاده کنند تا بتوانند گزارش های دقیقی از عملکرد وبسایت ارائه دهند. در ضمن متخصصین سئو گزارش هایی را نیز برای مدیران سایت ارائه می دهند و نمودارهای عملکرد کمی و کیفی وبسایت را آماده می کنند تا مدیران بتوانند با آمارهای فروش و درآمد و سوددهی سایت مقایسه کنند.

جمع بندی

سئوکارهای حرفه ای و یا متخصصین سئو وبسایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه سازی می کنند. اینکه شما چه رتبه و چه وضعیتی در موتورهای جستجو داشته باشید به میزان تخصص و استراتژی سئو شما بستگی دارد. اگر یک متخصص سئو کاردان  و حرفه ای در مجموعه ی خود نداشته باشید مسلما با سعی  و خطا در مدت طولانی با شکست مواجه می شوید. اما اگر یک متخصص سئو در تمام مراحل کار وبسایت شما را آنالیز کند و موارد لازم را آماده کند نتیجه ای بسیار قدرتمند از آن کسب خواهید کرد.