6 ابزار مفید SVG برای گرافیک

6 ابزار مفید SVG برای گرافیک

SVG این روزها از محبوبیت زیادی بین طراحان سایت برخوردار است و بیشترین استفاده را دارد. در مقاله شش ابزار SVG را که در طراحی سایت کمک میکند را معرفی میکنیم

طراحان UI از علاقه مندان استفاده SVG در طراحی سایت هستند. SVG این روزها از محبوبیت زیادی بین طراحان سایت برخوردار است. همانطور که می دانید،SVG تگ هایی هستند که برای طراحی و کشیدن شکل های گرافیکی مانند دایره، مربع، مستطیل و ستاره و غیره استفاده می شود و چون ماهیت کد دارند، برعکس عکس ها باعث افزایش ظرفیت سایت نمی شوند. به غیرکد نویسی، ابزارهای شناخته ای برای SVG وجود دارد مانند illustrator یا inkscape که گرافیست و طراح ها از آن ها استفاده می کنند.

اما همانطور که می دانید، یک قانون اصلی در طراحی حرفه ای سایت این است که تا جایی که می توانید مانع افزایش حجم سایت شوید. استفاده از ابزارهایی فتوشاپ چون خروجی عکس برای شما ایجاد می کنند، در نهایت می تواند باعث افزایش حجم فایل نهایی شما شوند. در ادامه این مقاله، قصد داریم که شش ابزار را برای کشیدن SVG به شما معرفی کنیم. کارکرد این ابزارها اصولا به صورت آنلاین و نیازی به نصب هیچ گونه برنامه ای نیست.

1. B64

B64 یک ابزار خیلی ساده طراحی SVG است که برای بهینه سازی فایل های عکسی و تبدیل آن ها به فرمت base64 استفاده می شود. شما می توانید عکس های SVG خود را درهر فرمتی مانند JPG یا PNG بکشید و سپس با CSS را با استفاده از عکس های پیش زمینه base64 بگیرید و قرار دهید.

2. SVGO

خروجی های SVG ممکن است که بعضی اوقات شامل اطلاعات غیرضروری باشد که می توان بدون تاثیر منفی بر دیگر SVG ها آن ها را حذف کرد. اگر قصد دارید که کامنت ها یا هر توضیح اضافی تولید شده با SVG را حذف کنید، استفاده از این ابزاررا به شما توصیه می کنیم.

3. تبدیل SVG به PNG

اگر قصد تبدیل فایل های SVG به فرمت PNG را بدون استفاده از هیچ گونه ابزارهای فتوشاپی دارید، این ابزار تبدیل بهترین گزینه برای انتخاب است. همانطور که می دانید، PNG بهترین حالت عکس ها برای قرار دادن آن ها در سایت می باشد.

4. SVG Circus

از انیمیشن ها امروزه به طور گسترده در طراحی سایت ها استفاده می شود. این ابزار به شما این امکان را می دهد که انیمیشن ها را به راحتی ایجاد کنید. همچنین به شما امکان ایجاد بارکننده (loader) سفارشی شده یا هر چیزی مشابه با انیمیشن را ایجاد کنید.

5. Plain Pattern

بیشتر موقع ها، شما در پروژه های طراحی سایت خود نیازمند چندین الگوی طراحی هستید که باید برروی سایت یا اپلیکیشن خود استفاده کنید. ایجاد الگوهایی با SVG به هیچ وجه آسان و لذت بخش نیست. برای همین می توانید از این ابزار کمکی برای کار خود برای ایجاد الگوهای طراحی با استفاده از SVG به آسانی استفاده کنید.

6. SVG Morpheous

این ابزار یکی از مفیدترین کتابخانه های جاوااسکریپت است که به شما در شکل دادن آیکن های SVG از یک شکل به دیگر (شکل ها) کمک می کند. علاه براین می توانید زمان انتقال انیمیشن و حرکت آن، مدیریت افکت ها و حرکت چرخشی را کاملا تعیین کنید.