طراحی وب سایت فروشگاهی - علت کشیدن طرح آن روی کاغذ

در طراحی وب سایت فروشگاهی بهتر است که طرح اولیه روی کاغذ ترسیم شود. ایجاد نمونه اولیه برای طراحی وب سایت فروشگاهی اولین قدم پروژه می باشد

طراحی وب سایت فروشگاهی نیازمند درک صحیح است و داشتن درک درستی از ساختار وب سایت قبل از ایجاد نمونه اولیه، یکی از مهمترین مساله ها است.این کار باعث یک اعتماد به نفس قوی در شما برای ادامه کار می گردد.

بسیاری از افرادی در زمینه طراحی وب سایت فروشگاهی فعالیت میکنند، طراحی نمونه اولیه را با استفاده از فتوشاپ یا نرم افزارهای شبیه به آن انجام میدهند. اما ما به شما توصیه میکنیم به جای استفاده از نرم افزار، از مداد و کاغذ برای اینکار استفاده کنید. بله درست خوانده اید... مداد و کاغذ!!!

طراحی وب سایت فروشگاهی

یک چشم انداز جدید در طراحی وب سایت فروشگاهی

فرض کنید که شما میخواهید اقدام به طراحی  وب سایت فروشگاهی کنید. از قبل هم هدف و مواردی که مورد نیاز است را جایی برای خود نوشته اید و در نظر دارید که خیلی اصولی کار خود را پیش ببرید. پس شروع به ترسیم یک نمونه اولیه با فتوشاپ میکنید. در اواسط کار خود در نظر دارید که یک تغییر ایجاد کنید. مشکل از اینجا شروع میشود که شما از قبل تمامی عناصر را کشیده اید و مکان آنها را دقیقا معین نموده اید، حالا جابجایی یکی از آنها امکان پذیر نیست و اگر یکی را تغییر بدید گاهی مجبور به تغییر قالب با استفاده فتوشاپ و در نرم افزار میشوید و در واقع باید وقت بیشتری برای این مساله صرف نمایید.

اما این مشکل در ترسیم نمونه با کاغذ نیست. اول اینکه شما دستتان باز است که هر چقدر مورد نیاز است طرح بکشید و دوم اینکه اگر تغییر لازم بود با کمی غلط گیری روی کاغذ خیلی راحت میتوانید طرح خود را بدون عیب و نقصی کامل نمایید. سوم اینکه دستتان در فضاهای خالی وب سایت باز است

تاثیرپذیر بودن

هیچی بهتراز زبان انسان برای بیان صداقت نیست. شما میتوانید با استفاده از فتوشاپ طرح های بسیار زیبایی برای یک وب سایت ایجاد کنید اما آیا واقعا قادر به اجرای آن هستید؟ ترسیم طرح روی یک کاغذ علاوه براینکه از زبان ساده ای استفاده می کند، میتواند تاثیر به مراتب بیشتری برروی مشتری داشته باشد چونکه مشتری وقتی یک طرح فتوشاپ خوب ببیند، شاید در نگاه اول آن را بپسندد ولی بعد از خود می پرسد که آیا واقعا این شرکت طراحی وب سایت قادر به انجام آن است یا خیر.

بازخورد سریعتر

دونالد نرمن میگوید:

"طراحی مبتنی برکاربر به معنای ارتباط با کاربرانتان در طول پروژه است."

طراحی روی کاغذ از نظر سرعت سریعتر از طراحی با نرم افزار انجام می شود بنابراین شما سریعتر میتوانید بازخورد آن را از مشتری بگیرید و از نظر زمانی پروژه طراحی وب سایت خود را سریعتر تحویل بدید. اینکه نکته را بدانید که در طراحی نمونه اولیه، شما طرح انتزاعی و خام را ترسیم میکنید و تاییدیه آن را میگیرید.

دقیقا هدف را نشانه گرفتن

"قابلیت استفاده در مورد مردم است و اینکه چگونه آنها موارد را درک و استفاده میکنند، نه در مورد تکنولوژی نیست"

استیو کراگ

نبود رنگ و طراحی خوب، باعث میشود که مشتریان شما بیشتر برروی مواردی که میخواهند تمرکز کنند تا اینکه طرح و رنگ حواس آنها پرت کند.

این مساله بیشتر برای طراحی وب سایت فروشگاهی و شرکتی اهمیت زیادی دارد.

فرز و سریع بودن  

لکسی تورن و اسکات میوود جمله ای در این زمینه با این مضمون دارد که ظاهر از طریق رعایت قوانین پایه ایجاد می شوند.

طراحی وب سایت فروشگاهی نسبت بقیه ، بیشتر وقت میگیرد برای همین باید خیلی با دقت عمل کنید. اگر در زمینه کاری فرز و سریع باشید، می توانید یک طرح دستی اولیه سریعا روی کاغذ ترسیم کنید. این مساله باعث می شود که سریعا پروژه خود را شروع کرده و ایرادهای طراحی را سریعا رفع نمایید.

کم هزینه تر

هزینه یک عدد مداد وکاغذ A4 اصلا زیاد نیست ( مگه هزینه داره!!!). علاوه براین چون روی کاغذ ترسیم میکنید از نظر زمان به مراتب کمتر از ترسیم با فتوشاپ طول میکشد و روزهای بیشتری را صرف کد نویسی یا جذب مشتری جدید نمایید.

گول این مساله را اصلا نخورید

امروزه خیلی ها دنبال طراحی سایت ارزان هستند. همه مشتریان شما به دنبال طراحی وب سایت فروشگاهی نیستند و فقط به دنبال وب سایتی هستند که فقط خود را معرفی کنند. این افراد خیلی به دنبال هزینه کردن گزاف نیستند. از تعامل کاری با این افراد اجتناب کنید. شاید شما بگید که من روی کاغذ طرح را میکشم و دیگر در فتوشاپ نمی کشم پس ارزانتر میتوانم طراحی کنم ولی باید بگوییم که شما واقعا دارید اشتباه میکنید. چونکه تازه بعد از اینکه وب سایت را تکمیل کردید، ایراد گرفتن آنها شروع میشود.

ارتباط بهینه

ارتباط بین طراح و برنامه نویس را راحتتر میکند

" اعتقاد من این است که تبادل بهترین راه برای ایجاد یک رابطه قوی است"

جادا پینکت

همیشه بین طراحان و برنامه نویسان دعوا وجود دارد. این مساله باعث میشود که آنها علاوه برارتباط یک تبادل نظر داشته باشند و در نتیجه با هم آشتی کنند.

بالزامیک و کاغذ

نرم افزار کاغذ، بالزامیک است. یعنی به جای استفاده از کاغذ میتوانید از این نرم افزار برای شروع کار طراحی یک وب سایت فروشگاهی استفاده کنید.ولی باز ما هم به شما توصیه میکنیم که قبل از آوردن روی نرم افزار، یک تصویر کلی روی کاغذ بکشید بعد به این نرم افزار منتقل کنید.