5 نکته کاربردی در طراحی برند

از موارد مهم در طراحی برند، استفاده از لوگو است. لوگو باید قابل دید باشد و در تمامی مکانهای سایت استفاده شود و از موارد بازاریابی دیجیتال است.

طراحی برند

تکنیک های به کار رفته در طراحی برند (نام تجاری) در چند سال اخیر، تکامل و پیشرفت زیادی داشته است. فعالیت هایی که در دهه های گذشته برای این منظور انجام می شد، امروزه دیگر اعتباری بین متخصصان بازاریابی و طراحی ندارد. در عوض ما شاهد رشد بازاریابی و برندینگ دیجیتال و تکنیک های جدیدی برای دستیبابی به این نوع بازاریابی هستیم. طراحی برند و لوگو یکی از تکنیک های زیر شاخه بازاریابی دیجیتال است.

امروزه رسانه های تبلیغاتی و روش های برندینگ که استفاده می شود، گسترده تر از قبل شده است برای مثال برای ایجاد یک تبلیغات کسب و کار، می توانید از انواع رسانه های چاپی یا تبلیغات اینترنتی استفاده کنید.

در این مقاله آموزش طراحی وب سایت، قصد داریم که چند راه موثر برای تقویت اهداف طراحی برند را بیان کنیم.

روش های موثر در تقویت طراحی برند

1. استفاده از لوگو

صحبت کردن در مورد طراحی برند بدون لوگو مانند رانندگی کردن با اتوموبیل بدون بنزین است. فرض کنید که کاربری وارد سایت شما می شوند و محصولات و خدمات شما را مشاهده و بررسی می کند. شما برای سایت خود یک طرح با عکس های ساده بدون قرار گرفتن لوگو برروی آن ها استفاده کرده اید. کاربر در این موقع احساس می کند که وارد یک فروشگاه عادی شده است و هیچگونه حسی از برندینگ در او ایجاد نمی شود. مانند اینکه شما وارد یک سوپرمارکت عادی شوید.

اما اگر برای تمامی فعالیت های سایت خود یک استراتژی برندینگ بنویسید، آن ها وقتی وارد سایت شما می شوند اولین چیزی که در ذهن آن ها خطور می کند، لوگوی شماست. همانطور که بیان شد، یکی از موارد استفاده از لوگو در طراحی سایت است. لوگوی شما باید در بهترین مکان های سایت قرار گیرد و کاملا قابل دید باشد. استفاده از این نکته می تواند باعث تثبیت لوگو در ذهن کاربران و برندسازی سریع شود. همچنین کاربران این احساس را می کنند که وارد یک سایت یا فروشگاه بزرگ شده اند.

2. آن را قابل دید کنید

نوع استایل محتوا و پیمایش آن باید سریع، واضح و به صورت داستانگونه باشد. یعنی اینکه کاربران بیشتر به دنبال این هستند که هویت برند را در نگاه اول درک کنند. هر چیزی که برای بیان برند استفاده می کنید، باید در حداقل و سریع ترین راه ممکن نشان داده شود.

3. عملیات بیشتر، متن کمتر

یک استراتژی برندینگ خوب، به کاربران اجازه ارتباط با برند را می دهد. مشابه با انسان ها که هویت افراد از روی رفتار و نوع ظاهر او می سنجند، رفتار برند را هم می توان از نوع طراحی آن درک کرد.

بنابراین سعی برند خود آن چیزی را که واقعا است نمایش دهید و عملیات های مربوط به آن را تعریف کنید. کاربران ترجیح می دهند که صداقت یک برند را از روی عملیات های آن ارزیابی کنند تا اینکه متن ها یا تبلیغاتی که برای آن استفاده می شود.

4.ا رزش برند را ثابت نگه دارید

در بعضی از موارد، تولید یک محصول ممکن شکست بخورد و متوقف شود و باعث ضرر به شرکت شود، اما تنها چیزی که توقفی در آن وجود ندارد، برند آن شرکت است. درواقع برند ثابت ترین ویژگی هر سازمان است و تمام تصمیم گیری ها در پیرامون حفظ نام برند انجام می شود. بنابراین هنگام تصمیم گیری، مدیر شرکت باید توجه ویژه ای به حفظ ارزش برند کند.

ممکن است که حتی با شکست تولید یک محصول، کل هویت برند زیر سوال برود و باعث خدشه دار شدن آن شود.

5. کاربران را تشویق به فعالیت کنید

وقتی کسب وکار و برندینگ خود را شروع می کنید، در نظر داشته باشید که کاربران آن چیزی را که شما تولید کرده اید، دنبال می کنند. بنابرین مشارکت فعال در این زمینه خیلی مهم است. چیزی را در برند خود تولید کنید که کاربران تشویق به مشارکت با برند شما نماید. این مشارکت می تواند استفاده مجدد از محصولات و خدمات شما و فعالیت در کمپین ها باشد.